Ik ben Jack

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
jackdw

Ik ben Jack

Bericht door jackdw »

Hallo
Einde jaren '90 had ik een mooie collectie kevers: 6 dubbele bakken van 60 cm breed en dus 2 x 30 cm naast elkaar, verder 40 cm hoog en diep. De onderste voorruit was 15 cm hoog en erboven een schuifruitje. Bovenaan een brede gaasstrook. Verlichting door kleine halogeen-lampjes in een fitting, in serie geplaatst. En een heleboel plastic potjes in alle maten, voor de larven. Van m'n toenmalige vrouw mocht ik een bak in de living zetten van 120x40x50 hoog, met verschillende soorten imago's. En na enkele jaren helaas gestopt omdat 'k elders alleen ging wonen...
Een tuin zorgde voor de nodige opslag van half verteerde bladeren die 'k ergens in een bos ging sprokkelen, samen met wat half rot hout... :o
2 andere vrienden van me waren door de zelfde microbe gebeten en we hadden niet helemaal dezelfde soortenlijst... :shock:
Als bewoners de toen meest bekende soorten...en als regelmatige bezoeker van insectenbeurzen, en ook bij enkele liefhebbers in het Brusselse, hadden we met ons 3 een aardige collectie opgebouwd.
Voeding toen stuifmeelkorrels en stukjes fruit, dat we op een papiertje presenteerden en om de 2 dagen wegnamen zodat we nooit een explosie van fruitvliegjes kregen. De larven met verteerde bosgrond, rot hout, vissenvlokken, schildpaddenkorrels, geweekte kattenbrokjes...
Op de bodem plastic planten en ook enkele echte, vooral klimop.
En nu bekruipt dezelfde microbe me weer...en ontdekte ik dit forum... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Jack,

Welkom op het forum en gaaf dat je weer begonnen bent met kevers. Je zal hier mede-enthousiastelingen vinden. We zijn ook erg benieuwd naar de soorten die je gehouden hebt en wilt gaan houden. Veel plezier hier!

Pim
jackdw

Bericht door jackdw »

'k Ga stilletjes aan terug starten...maar heb nu nog geen kevers...maar die komen wel! ... :oops:
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Jack, welkom op het forum!

Leuk om te lezen hoe je na jaren van afwezigheid toch weer bij deze hobby uitkomt. Neem rustig de tijd om hier eens rond te kijken, wellicht is er wel iets veranderd in de tussentijd. Zo zijn er misschien leuke soorten die destijds moeilijk te krijgen waren tegenwoordig wel goed vertegenwoordigd.

Ik ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen :)
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Hoi Jack,
Leuk dat je weer kevers gaat houden.
Welkom op het forum.
Kol, Nicolai
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Jack, welkom op het forum ! Leuk om weer een (oud) hobbyist te kunnen verwelkomen :-) Echt super leuk dat de kevers blijven kriebelen ;-)
jackdw

Bericht door jackdw »

Denk inderdaad dat we elkaar kennen Hans.
Ook 2 vrienden van me hadden kevers, Vik en Rudi, en we kwamen (komen) elkaar nog wel eens op een beurs tegen. Jij doet iets in muziek en staat ook wel eens op een beurs, soms samen met Patrick. Denk dat die hier Titus noemt?
Sorry als 'k me moest vergissen?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Het klopt dat Patrick hier Titus is. Of wij elkaar kennen weet ik niet, wellicht van gezicht. Volgens mij verwar je mij met iemand anders. Ik ben die dame met krulletjes. Dus geen mannelijke hans maar een vrouwelijke hansje pansje kevertje ;-)
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Jack bedoelt Hans Rieder; hij staat steeds vlak bij Patrick op de beurzen met vnl. Phasmida! ;)
jackdw

Bericht door jackdw »

Oeps :o , sorry Hansje Pansje, ik dacht dat jij Hans was en bedoelde inderdaad een man. Realiseerde me niet dat jij een vrouw bent...met mooie krulletjes dan nog. :idea: Alleszins dan aangename kennismaking...met iedereen hier op het forum trouwens graag!
Dus bedoelde inderdaad de Hans dis soms bij Titus op de beurs staat, en bij hem hebben we vroeger wel eens keverlarven gehaald.
Hij had toen een mooie collectie kevers.
Plaats reactie