Nieuw en nog geen dieren

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
bakker1977
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 jan 2015, 19:47

Nieuw en nog geen dieren

Bericht door bakker1977 »

Goedemiddag,

Ik ben Ronald, 37 jaar en geineresseerd in de wereld van kevers en andere insecten, maar vooral kevers.
Nadat ik erachter kwam dat er niet bijster veel info te vinden is in de echte wereld bij winkels bij mij in de buurt, ben ik op internet gaan zoeken en kwam al snel bij deze website en bijbehorend forum. Ik heb me gisteren aangemeld, dus heb nog niet zo heel veel gelezen.
Ik wil dus graag kevers gaan houden, maar in wat voor bak en wat voor kever, daar ben ik nog niet over uit.

Ik wil wel gewoon 1 bakje. Wellicht, als het mogelijk is, in combinatie met wat andere diertjes; wandelende tak bijvoorbeeld.

Mocht iemand zo al uit zijn/haar hoofd een winkel weten in de buurt van Utrecht, hou ik me aanbevolen.
Vorige week was ik nog bij Diebo, maar die heeft zijn reptielen-/spinnenhoek volgens mij geminimaliseerd.

Groeten,
Ronald.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Ronald welkom op het forum ! Leuk dat je zelf insecten gaat houden :-) Kevers zijn volgens mij wel te combineren met wandelende takken. In ieder geval vallen kakkerlakken af, dat is geen goede combi omdat ze voor kevers schadelijke ziektes kunnen overbrengen.
Voor je kevers of larven koopt kun je het beste je bak al klaar hebben staan zodat ze er gelijk kunnen. Zodra je een beetje weet welk soort je zou willen nemen kun je ook altijd een gevraagd topic openen. Ik wens je in ieder geval veel lees en zoek plezier toe en als er vragen zijn kun je die altijd stellen.
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Hoi Ronald,
Miljoenpoten zijn ook goed samen met kevers te houden.
Welkom op het forum.
Kol, Nicolai
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Welkom Ronald!

Ik heb een aantal jaar geleden mijn eerste kever gekocht in een winkel in Utrecht, de winkel Zoo-logisch om precies te zijn (www.zoo-logisch.com). Mocht je op zoek zijn naar een bakje en wat andere benodigdheden kun je daar ook terecht. De larven die ik daar kocht waren Cyprolais hornimani als ik me niet vergis. Maar ik zou je niet kunnen vertellen of ze die nog altijd hebben. Wellicht kun je ze een mailtje sturen of even bellen mocht je interesse hebben.

Daarnaast zou het me niets verbazen leden van dit forum je aan kevers/larven kunnen helpen tegen de tijd dat je er klaar voor bent. Vaak komen ze dan voorzien van de nodige praktische info en zijn ze een stuk goedkoper dan in een winkel. Schroom dus niet om hier eens rond te vragen.

Veel plezier met lezen!
bakker1977
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 jan 2015, 19:47

Bericht door bakker1977 »

Bedankt allemaal. De bedoeling is om te beginnen met wat 'makkelijks'. Maar ik zal beginnen met lezen en wellicht al een keuze maken welke kever ik dan zou willen. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van wat een beetje goed te krijgen is. Zodra de keuze gemaakt is komt er een geschikte bak, die gereedgemaakt zal worden voor de komst van enkele kleintjes :)

Tips en trucs zijn altijd welkom. Fijn om te merken dat het forum actief is.
Sandra
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 09:58

Bericht door Sandra »

Welkom op het forum, ik ben ook net nieuw.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom!

Wandelende takken en kevers kunnen echt perfect samen. Ik ben hier ook echt een groot voorstander van! Zelf heb ik altijd een 'sierbak' met kevers, miljoenpoten en wandelende takken. Super mooi gewoon om te zien. Mocht je echt makkelijk willen beginnen kan ik je een mooie combinatie aanbieden van kevers, larven en wandelende takken:
Larven en kevers van Pachnoda sinuata en nimfen van PSG 4. echt perfecte soorten om mee te beginnen, je kunt hier dan altijd soorten aan toevoegen, of vervangen door andere soorten.
bakker1977
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 jan 2015, 19:47

Bericht door bakker1977 »

Bedankt Arietuur,

Dat klinkt goed. En maakt het qua afmetingen van de bak heel erg uit, als ik een combinatie neem? Uiteraard hoe groter hoe beter :), maar als ik bijvoorbeeld een bak van 30x30x45 neem, kom ik dan een beetje uit, of hebben de wandelende takken meer ruimte nodig?
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Arietuur schreef:Welkom!

Wandelende takken en kevers kunnen echt perfect samen. Ik ben hier ook echt een groot voorstander van! Zelf heb ik altijd een 'sierbak' met kevers, miljoenpoten en wandelende takken. Super mooi gewoon om te zien. Mocht je echt makkelijk willen beginnen kan ik je een mooie combinatie aanbieden van kevers, larven en wandelende takken:
Larven en kevers van Pachnoda sinuata en nimfen van PSG 4. echt perfecte soorten om mee te beginnen, je kunt hier dan altijd soorten aan toevoegen, of vervangen door andere soorten.
Hoe zorg je dan voor voedselplanten voor de wandelende takken?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Gewoon een potje of vaasje in het substraat ingraven, huishoudfolie eroverheen spannen en daar de stelen/takken doorheen prikken. Zo kunnen er geen diertjes of eitjes in het water vallen ;-)
Plaats reactie