nieuw

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Sandra
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 09:58

nieuw

Bericht door Sandra »

Ik ben Sandra en al mijn hele leven geïnteresseerd in alle beestjes groot en klein.
Heb nu zelf 2 honden, 2 afrikaanse reuzenslakken, 5 otheken van de mantis religiosa, 10 dwergwoestijngekkos, en mijn dochter heeft nog een klein aquarium met visjes en vuurgarnalen, maar die houd ik ook bij.
Ik heb nog een terrarium staan en daar wil ik heel graag rozenkevers in. Ben al een tijdje op zoek naar informatie en manieren om eraan te komen en toen kwam ik toevallig dit forum tegen ...ben ik erg blij mee!
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Sandra, welkom op het forum!

Grote kans dat je hier alle informatie kan vinden die je nodig hebt en er is vast wel iemand die je aan kever of larven kan helpen, mocht je kiezen om kevers aan je dierenverzameling toe te voegen. Voor nu valt er in ieder geval genoeg te lezen over alle verschillende soorten en hun huisvesting. Veel leesplezier!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Welkom Sandra ! Je dochter boft maar met zo'n beestjes gekke moeder ! Heb je al een voorkeur voor een bepaalde soort rozenkever ?
Sandra
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 09:58

Bericht door Sandra »

Dank jullie wel...ik weet nog niet welke kever...ik ga me zeker verder inlezen, heb er zin in!(en mijn dochter ook haha)
Sandra
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 09:58

Bericht door Sandra »

http://www.goliathus.com/en/en-stephano ... ttata.html

Deze vind ik erg mooi. Ook gezien bij de Duitser op de beurs in Houten. Hij stond op de hoek waar je de kleine zaal in kon gaan.
Ik vond ze te duur, zowel voor een koppel als een bakje larven. Maar goed, moet ook eerst de juiste condities weten hoe ik de diertjes moet houden, dus me ingehouden.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Je hebt een mooi soort uitgezocht ! Die duitser zal dan of the Pet Factory of Polypet zijn. De eerste is inderdaad prijzig met zijn dieren.
Sandra
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 09:58

Bericht door Sandra »

Pet factory was het inderdaad!
Vind het ook een prachtige kever maar volgens mij niet aan te komen.
Misschien hebben jullie nog suggesties waar ik kan zoeken?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Zo af en toe bied Bahamut hier Stephanorrhina princeps en of Stephanorrhina julia aan.
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Hoi Sandra,
ik wilde ook wel dat mijn moeder zoveel huisdieren had :wink: .
Welkom op het forum.
Kol, Nicolai
Sandra
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 09:58

Bericht door Sandra »

Dat is goed nieuws Hansje Pansje!!De Stephanorrhina julia is echt prachtig...wauw :shock:
Dank je voor de tip!!
Plaats reactie