even voorstellen Paul

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Paul
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 21:28

even voorstellen Paul

Bericht door Paul »

Hallo,

Ik zal mij eens even netjes voorstellen. Ik ben Paul 29 jaar en gek op alles wat kruipt, vliegt, of zwemt. Ik ben acht jaar werkzaam geweest op een van de grotere erkende aquarium speciaalzaken waar ik de naam niet van zal noemen. Ik ben nu werkzaam als pestcontrol technicus en klus voor de fun nog wat bij bij een siervisgroothandel. Hoe kun je dat combineren hoor ik jullie denken "van dieren houden en voor je werk dieren bestrijden"? Meestal gaat het wel goed maar inderdaad een enkele keer gaat het me aan het hart. Meestal bekijk ik mijn werk vanuit het oogpunt dat het de volksgezondheid aantast als ik in een food fabriek kakkerlakken, krekels, vliegen, muizen of ratten moet bestrijden.

Verder ben ik getrouwd met een hele lieve vrouw van wie ik dus ook toestemming heb gekregen deze hobby uit te voeren als ik alles maar goed afsluit :D . Samen hebben we 2 mooie dochters, een tweeling van 1,5 jaar.

In het verleden (voordat mijn mooie dochters er waren) heb ik veel gekweekt met gifkikkers, en wilde deze hobby weer gaan oppakken. Nu er weer langzaam wat rust in de tent komt, na al dat nachtbraken met de flessenvoeding.
Na wat surfen op het net kwam ik dus wat fruitkevers tegen die mijn interesse trokken. Zeker toen ik begreep dat veel van deze dieren vrij simpel te houden zijn. Dus nu wil ik graag de stap naar de kevers wagen maar ik ben hierin dus nog echt een groentje. De ruimte is er, ik mag of de zolder gebruiken of de kelder. Hier zal ik zo'n 10 a 30 bakken kwijt kunnen afhankelijk van de grootte. Dus ik hoop hier mijn vragen te kunnen laten beantwoorden.

m.v.g. Paul

PS sorry voor alle schrijffouten en of kromme zinnen ik heb helaas wat last van dyslectie.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Paul,

Ik heb je meteen toegang gegeven tot de rest van het forum zodat je daar ook gebruik van kunt maken.
Overigens er zijn bepaalde beheerders die dit forum (zelfs om kwart voor 1) taalfout vrij maken. (hoewel onbegonnen werk kan het hier en daar wel verhelderend werken) :)

Ik heb voor de duidelijkheid nog even de vragen die je eerder stelde hier erbij gezet zodat mensen je daarmee kunnen helpen:
Hoe kan ik dit het beste aan pakken en wat zou de beste ruimte volgens jullie zijn (de zolder kan in de zomer wat warm zijn en 's winters wat koud. Kelder is koud maar constant en eventueel te verwarmen maar weinig ventilatie)? Hoe kom ik aan kevers/larven en eventueel per soort aan goede info. Wat zijn goede en leuke soorten om mee te starten, wie kan mij opweg helpen?
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

als de temperaturen in de kelder constant zijn en je hier kunt bijverwarmen tot een graad of 20, dan zou ik hiervoor kiezen.
als de zolder 'szomers te warm wordt, kan je daar weinig aan doen en kan dit fataal zijn voor je kevers.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Plaats reactie