Nieuw: Bart van Herk

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
evanherk
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 nov 2009, 10:24

Nieuw: Bart van Herk

Bericht door evanherk »

Hallo,

Mijn naam is Bart van Herk en ik kweek al een paar jaar kevers, hoewel ik momenteel alleen
Eudicella Smithi bertherandi in cultuur heb, die zijn niet kapot te krijgen :-)

Eerder heb ik ook twee andere soorten opgekweekt, namelijk Mecynorinella ugandensis (uit 10 larven 8 adulten gekregen, helaas kwamen ze zozeer verspreid in de tijd uit dat ik nooit een mannetje en een vrouwtje lang genoeg tegelijk had om nageslacht te kweken. Wel prachtige kevers !

De andere die ik heb gehad was Pachnoda marginata. Hierbij ging bij de kweek iets mis waardoor alleen de mannetjes uitkwamen, ik denk de poppen te nat gehouden, het was mijn eerste kweek. Dus die wil ik graag nog eens proberen.
De foto's van deze beide kevers op de nederlandse wikipedia zijn overigens van mijn hand.

verdere insectenfauna bij mij thuis:
-Gewone wandelende tak, Carausius morosus, psg 1, al wel 10 jaar in cultuur
- en ik zit al drie maanden te wachten bij 48 eitjes van Extatosoma tiaratum , psg 9 meen ik.

Verder bij ons thuis: een grasparkiet, een turquoisineparkiet, een aquarium, een cavia, en een hamster.

Ik vind het geweldig leuk dat er nu zo'n keverforum bestaat en hoop hier gelijkgestemden de vinden die af en toe wat broed overhebben, of willen ruilen. En tips en tricks, natuurlijk.

O ja, ik verzamel ook gewone inheemse kevers maar kweek die tot nu toe niet.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Bart! Je hebt bij deze toegang tot de rest van het forum.
Wel grappig juist de soorten die wij (mijn vriendin en ik in kweek hebben) heb jij ook gehad. Oke ik moet toegeven dat er nog een Eudicella gralli bij me rondloopt maar dat is een beetje een vreemde eend in de bijt.

Geniet van het forum!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom bart! :)

Ik heb zelf momenteel ook de Mecynorinella ugandensis en ik heb ook ooit de psg 1 en 9 gehouden.

Pachnoda marginata zijn net zo sterk als de smithi bertherandi en als die kweek eenmaal loopt kom je daar ook nooit meer vanaf :lol:
Dus dat moet zeer zeker wel gaan lukken lijkt me ;)
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Welkom op het forum Bart!
Heel veel plezier hier 8-)
Je eigen gras is groener dan je denkt
Plaats reactie