Mijn naam is Jasoda

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
jasoda
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 nov 2009, 16:36

Mijn naam is Jasoda

Bericht door jasoda »

Hallo allemaal,
ik ben Jasoda (1962), ik woon met mijn gezinnetje in een rijtjeshuis in Utrecht, Nederland.
Op dit moment heb ik in mijn klaslokaal Smaragdesthes africana oertzeni, erg mooie groene kevertjes.
Verder twee vogelspinnen; Acanthoscuria geniculata en Grammostola pulchra. Verder nederlandse wildzang in de tuin.
Verder ben ik op zoek naar Eudicella Gralli Hubini om een kweek te starten, dus ik ben op zoek naar exemplaren.
Ik hoop op een leuk contact!
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

He, welkom hier.
Echter, africana oertzeni is niet groen maar paars.
De groene is africana africana of als er geel in zit africana smaragdestes.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Hoi Jasoda,
Gezellig dat je je hebt aangemeld. Ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum.
Ik weet dat Petra op het moment hubini-larven heeft, maar nog niet zoveel geloof ik. Zelf heb ik een paartje gehad, maar de larfjes (als ze al van de Gralli's zijn) moeten zich nog ontwikkelen.

Ik weet wel dat Annette zeer binnenkort een gigantische hoeveelheid Eudicella smithi berthrandis krijgt.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

Welkom Jasoda,

Het klopt wat Peter zegt. Ik zit nu met ongeveer 110 L3 larven opgezadeld van Eudicella smithi bertherandi. Iets meer dan ik had verwacht. :roll: Ik heb ook nog een 40 kleinere larven van dezelfde soort. Mooie beestjes en kweken goed ;)
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom op het forum Jasoda :)
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Hallo Jasoda,

welkom op het forum!
Ik heb idd zoals Peter zegt de gralli's maar heel weinig larven op het moment.
Ik hoop er straks een goede nieuwe kweek van te krijgen maar dat zal nog wel een aantal maandjes duren vrees ik.

Veel plezier op het forum 8-)
Je eigen gras is groener dan je denkt
Plaats reactie