Mijn naam is Patric

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Mijn naam is Patric

Bericht door tkpatric »

en ik ben van Deinze, OV, Belgïe, 1949. Heb géén kevers, maar wél een tiental soorten kakkerlakken, sympathieke beestjes waarvan ik het spijtig vind dat ze met zó een naam door het leven moeten gaan. Ik heb ook één poes, twee honden en één vrouwtje waartussen ik mijn liefde moet verdelen.
Ik wens goeiedag te zeggen aan alle leden van dit forum, en ook de beheerders te danken om me de gelegenheid te geven over mijn hobby te praten, en de vele interessante onderwerpen te doorbladeren in deze gezellige omgeving.
Beauty lies in the eye of the beholder
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Patric!
Leuk dat je erbij komt. Ik ben erg benieuwd naar je kakkerlakken.
Ik weet dat sidguppy er ook kweekt.

Ik heb je meteen even toegang gegeven tot de rest van het forum.
Veel plezier hier!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

He Patric!
Welkom op het forum. Leuk dat er een beetje leeftijd variatie komt. Naar ik kan zien lijkt het dat je het oudste (en wijste?) lid bent van het forum ;)

Kakkerlakken lijken me een interessante hobby, iedereen doet er zo vies over. Mn nicht uit Niger klaagt er ook over dat ze uit de toilet komen als het water laag is (?). Zou je een keer wat foto's van je verschillende kakkerlakken kunnen plaatsen? Lijkt me leuk!
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Bericht door tkpatric »

Annette schreef:He Patric!
Welkom op het forum. Leuk dat er een beetje leeftijd variatie komt. Naar ik kan zien lijkt het dat je het oudste (en wijste?) lid bent van het forum ;)

Kakkerlakken lijken me een interessante hobby, iedereen doet er zo vies over. Mn nicht uit Niger klaagt er ook over dat ze uit de toilet komen als het water laag is (?). Zou je een keer wat foto's van je verschillende kakkerlakken kunnen plaatsen? Lijkt me leuk!
Met wat geluk zijn we elk om beurt de oudste...
Kakkerlakken zijn in 95% van de gevallen heel nuttige insecten, het zijn echte opruimers. Hier een voorbeeldje, de Achrimandrita Tesselata:
Afbeelding
Beauty lies in the eye of the beholder
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

Wauw, mooie diertjes. Nooit geweten dat ze er zo mooi uitzien. Een paar weken geleden heb ik voor het eerst in mijn leven kakkerlakken gezien van sidguppy. Ik vroeg me af, gezien de vleugels, of deze beestjes ook kunnen vliegen? :?
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Bericht door tkpatric »

Annette schreef:Wauw, mooie diertjes. Nooit geweten dat ze er zo mooi uitzien. Een paar weken geleden heb ik voor het eerst in mijn leven kakkerlakken gezien van sidguppy. Ik vroeg me af, gezien de vleugels, of deze beestjes ook kunnen vliegen? :?
Nee hoor, die kunnen alleen zweven. Hier is nog een foto van een vervelling van de Sisser:
Afbeelding
Beauty lies in the eye of the beholder
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Supermooie foto Patric! Heb je de foto zelf gemaakt? Zoja heb je er een studio voor gebruikt, en wat voor camera + lens gebruik je?
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Bericht door tkpatric »

Peter schreef:Supermooie foto Patric! Heb je de foto zelf gemaakt? Zoja heb je er een studio voor gebruikt, en wat voor camera + lens gebruik je?
Deze 'foto' is (door mij) genomen met een flatbed scanner. Dat was mijn eerste digitale fototoestel... ;)
Het is dus alleen het exoskelet dat je ziet, waar de kakkerlak net uitgekropen is. De natuur is wonderbaarlijk!
Beauty lies in the eye of the beholder
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

tkpatric schreef: Deze 'foto' is (door mij) genomen met een flatbed scanner. Dat was mijn eerste digitale fototoestel... ;)
Het is dus alleen het exoskelet dat je ziet, waar de kakkerlak net uitgekropen is. De natuur is wonderbaarlijk!
Geweldig idee, en prachtige uitwerking!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom Patric :)

Ik vind zelf kakkerlakken ook zeer interessant en mooi maar ik heb ze zelf helaas niet.
Zeer mooie foto's trouwens! :D
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Plaats reactie