hey ik ben Kevin

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

hey ik ben Kevin

Bericht door Kevin »

hey

ik ben Kevin en nieuw op dit forum, naar aanraden van Annette.
ook ik ben student aan Van Hall Larenstein en doe Natuur en landschapstechniek. ik zit op kamers in Velp, maar ben eigenlijk een Belg en woon in Sint-Niklaas (Oost-Vlaanderen).

Ik ben hoofdzakelijk bezig met het verzamelen en onderzoeken van waterkevers (Dytiscidae, Noreridae en Hygrobidae), loopkevers (Carabidae) en ookwel met aaskevers en bladsprietigen. voor alle vragen over deze groepen kan je zeker bij mij terrecht.
Momenteel kweek ik geen kevers meer (al drie jaar niet meer), maar vroeger heb ik wel een aantal tropische soorten gekweekt waaronder:
- Cetonia aurata
- Potosia morio (geen tweede generatie gelukt)
- Potosia cuprea
- Pachnoda marginata peregrina
- Chlorocala africana oertzeni
- Eudicella smithi bertherandi
- Eudicella euthalia
- Chelorrhina polyphmus confluens
- Oryctes nasicornis
- Xylotrupes gideon (fail! :( )
- Dynastes hercules lichyi


Maar nu Annette kevers kweekt begin ik het terug te missen en denk erover na om misschien terug aan het kweken te gaan als ik enkele leuke soorten op de kop kan tikken.

is er hier nog iemand op dit forum die inheemse kevers kweekt of verzameld?

Kevin
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ha Kevin, leuk dat je erbij komt. Ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum.
Have fun!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

Bericht door Kevin »

Dag Peter, bedankt voor het geven van toegang :D
Petra
Parend imago
Berichten: 769