hey ik ben Kevin

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

hey ik ben Kevin

Bericht door Kevin »

hey

ik ben Kevin en nieuw op dit forum, naar aanraden van Annette.
ook ik ben student aan Van Hall Larenstein en doe Natuur en landschapstechniek. ik zit op kamers in Velp, maar ben eigenlijk een Belg en woon in Sint-Niklaas (Oost-Vlaanderen).

Ik ben hoofdzakelijk bezig met het verzamelen en onderzoeken van waterkevers (Dytiscidae, Noreridae en Hygrobidae), loopkevers (Carabidae) en ookwel met aaskevers en bladsprietigen. voor alle vragen over deze groepen kan je zeker bij mij terrecht.
Momenteel kweek ik geen kevers meer (al drie jaar niet meer), maar vroeger heb ik wel een aantal tropische soorten gekweekt waaronder:
- Cetonia aurata
- Potosia morio (geen tweede generatie gelukt)
- Potosia cuprea
- Pachnoda marginata peregrina
- Chlorocala africana oertzeni
- Eudicella smithi bertherandi
- Eudicella euthalia
- Chelorrhina polyphmus confluens
- Oryctes nasicornis
- Xylotrupes gideon (fail! :( )
- Dynastes hercules lichyi


Maar nu Annette kevers kweekt begin ik het terug te missen en denk erover na om misschien terug aan het kweken te gaan als ik enkele leuke soorten op de kop kan tikken.

is er hier nog iemand op dit forum die inheemse kevers kweekt of verzameld?

Kevin
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ha Kevin, leuk dat je erbij komt. Ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum.
Have fun!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

Bericht door Kevin »

Dag Peter, bedankt voor het geven van toegang :D
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Welkom op het forum Kevin!
Veel plezier hier en wellicht show je ons binnenkort wel je nieuwe huisgenootjes 8-)
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

Het erop aandringen om je aan te melden bij dit forum heeft kennelijk wel geholpen. Hoe zit het met je NEV lidmaatschap en aanvraag van OV kaart?! ;)

Je mag btw wel een keer bij mn kevers komen kijken (op een dag dat het vriest en er geen waterkevers te vangen zijn bijvoorbeeld).
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

Bericht door Kevin »

Volgende week dus. :D
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Echt bizar, minimaal 7,89% van de populatie hier studeert in Velp. :shock:
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

Voor de niet Larensteiners onder ons die nog wel een studiekeuze moeten maken, zaterdag a.s. is het open dag! Kom gezellig kijken. Het is er echt leuk studeren! :D
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

Bericht door Kevin »

Haha, straks wordt dit een forum van Larenstein in plaats van een forum over kevers, dat is nu ook weer niet de bedoeling. :D
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom! :D

Ik studeer niet op Larenstein maar met mijn vervolgstudie misschien wel :P

Als je geïnteresseerd bent om weer met kevers te beginnen zul je hier genoeg mensen vinden die je ermee kunnen helpen ;)
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Plaats reactie