hey ik ben Kevin

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

Bericht door Kevin »

Ik ben zeer zeker geïnteresseerd om terug met kevers te beginnen, maar wil dan wel een leuke, maar tevens niet te moeilijke soort. Ik ben eerder aan het uitkijken naar wat minder gekende Eudicella of Pachnodas, ik wil terug met iets niet te moeilijk beginnen, dus zeker geen Dynastinae. :D
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Kevin schreef:.. dus zeker geen Dynastinae :D
Dit forum is niet alleen bedoeld voor Dynastinae hoor! :) Het Coleoptera-forum omvat alle keversoorten dus ook Pachnoda en Eudicella's.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

Bericht door Kevin »

Weet ik, maar ik zei het maar ter info, anders krijg ik straks nog een aanbod van Dynastes hercules dat ik niet kan afslaan terwijl ik eigenlijk kleinere soorten zocht. :D
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Welkom Kevin

Dynastinae zijn niet altijd erg moeilijk, alleen heb je hier meer geduld voor nodig. ;)

Mvg,
Tom
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

Bericht door Kevin »

En meer ruimte, de larven moeten apart gehouden worden. Dat zorgt snel voor plaatsgebrek, al is dat er eigenlijk altijd met deze hobby. Daarnaast heb ik altijd meer problemen gehad bij Neushoornkevers dan bij Rozenkevers, maar dat kan evenwel geheel aan mij liggen. :?

Waar halen de meeste mensen op dit forum eigenlijk hun larven?
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Ik heb ook liever soorten die je niet apart hoeft te houden, bij mij valt het ook wel mee met de ruimte die het inneemt. ;)
Ik koop mijn larven wel eens via de site van Daniel Kunte (http://coleoptera-xxl.de) of via de mensen hier.
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

Bericht door Kevin »

Ja, ik heb vroeger heel vaak al die site's bekeken, maar ik ben echt niet goed met computers enzovoort. Ik vertrouw het nooit volledig, maar Coleoptera xxl is betrouwbaar volgens jou? Zijn er in Nederland vaak beurzen waar kevers aangeboden worden?
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Coleoptera xxl is betrouwbaar hoor ;) Ik heb daar zelf ook al meerdere malen wat besteld en altijd alles netjes ontvangen.

Wat beurzen betreft is de jaarlijkse beurs in Houten het grootst en het bekendst. Het nadeel daar alleen is wel dat het nogal duur is.
Ik raad je dus eerder aan om via de mensen hier aan wat larven te komen.
Je kan ook altijd wat 'voedsel larven' kopen (dola's) dit zijn gewoon Pachnoda marginata larven ;)
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Kevin
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: di 03 nov 2009, 17:52

Bericht door Kevin »

Ja maar Pachnoda marginata peregrina ben ik langzamerhand ook wel een beetje op uitgekeken, ik dacht meer aan soorten zoals:

- Eudicella aethiopica
- Eudicella cupreosuturalis
- Eudicella gralli alaeri
- Eudicella ducalis
- Eudicella morgani
- Smaragdhesthes africana oertzeni (blijft een mooi kevertje)
- Dicronorhini micans

Dit zijn de soorten waarnaar ik ga uitkijken, als ik deze kan verkrijgen, ga ik terug kevers kweken. :D

Kevin
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

Behalve E. ducalis, is alles tegenwoordig makkelijk te vinden.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Plaats reactie