Hallo allemaal

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Symbiont
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 19:52

Hallo allemaal

Bericht door Symbiont »

Hallo allemaal!

Een paar jaar geleden heb ik verschillende kevers gekweekt (en bidsprinkhanen, mieren, wandelende takken etc.). Nu alleen nog twee vogelspinnen en vijf vuurbuikpadjes, maar er is ruimte voor nog een bak en het kriebelt wel om weer eens iets met kevers te gaan doen. Vandaag dat ik me hier aanmeld, ben erg benieuwd welke soorten iedereen hier in kweek heeft, en eventueel over heeft. En uiteraard om ervaringen te delen!

Ik ben overigens bioloog van beroep en hou me ook professioneel met insecten bezig, maar dan vooral met (hele kleine) vlinders.

tot ziens op de rest van het forum,

Symbiont
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Symbiont, welkom op het forum ! Goed dat de kevers weer trekken :-) Welke soorten heb je voorheen gehad en naar welke soorten gaat nu je voorkeur uit ? Je hebt nu overigens toegang tot het gehele forum ;-)
Symbiont
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 19:52

Bericht door Symbiont »

Dank :)

Ik had verschillende soorten Pachnoda, Eudicella gralli, Xylotrupes gideon en Chelorrhina polyphemus. Waar ik nu naar op zoek ben weet ik nog niet precies, maar waarschijnlijk wat niet-al-te-grote niet-te-standaard kevers waar ik een kweek mee kan op zetten. Grote soorten zijn ook leuk, maar dan moet je zo geduldig zijn :)
Plaats reactie