Annette

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Annette

Bericht door Annette »

Hallo allemaal,

Ik ben Annette, de vriendin van Peter. Peter loopt al enige tijd te showen met mijn kevers, vandaar toch maar aangemeld.
Mijn grootste passie is dag- en nachtvlinders bestuderen incl. de ecologie. Ik studeer bos- en natuurbeheer bij Hogeschool Van Hall Larenstein in Velp. Inmiddels al in het tweede jaar.

Omdat mijn kamer in Westervoort nogal saai was wilde ik graag een 'huisdier' dat weinig verzorging nodig heeft én niet onder de 'huisdieren niet toegestaan' regel valt. Een medestudent van mij is keverfreak en heeft mij gek gemaakt om te beginnen met Pachnoda marginata peregrina. Al snel kwamen daar de Eudicella smithi berthrandi bij. Van sommigen hoorde ik dat je de larven van die twee niet bij elkaar moet houden. De Pachnoda's gingen naar Peter. Achteraf blijkt dit geen groot probleem te zijn.
Er zat per ongeluk een Eudicella gralli tussen de Eudicella smithi's. Sinds gister ben ik de gelukkige verzorgster van Mecynorhinella ugandensis.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom lief! :D
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Welkom hier!!!
Het is idd tijd dat je zelf je mooie kevers komt showen,
veel plezier hier en dank voor de medestudent, want je hebt er een prachtige hobby bij (naast Peter ;) )
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom! :D

Ik ben zelf ook bezig met de Mecynorhinella ugandensis, maar ik momenteel alleen larven.
Mag ik vragen wie jou aan deze mooie imago's heb geholpen?
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
sidguppy
L1
Berichten: 29
Lid geworden op: do 26 mar 2009, 18:45

Bericht door sidguppy »

ik
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

In verband met het huisvesten van mijn Mecynorhinella ugandensis moest ik mijn Eudicella smithi bertherandi uit mijn grote terrarium halen.
Nu wist ik al dat ze goed aan het paren waren geweest maar de larvenopbrengst was toch nog erg boven verwachting. :shock: (totaal ~ 150 larven)

Zie hier mijn statistieken:
Afbeelding
Op een gegeven moment ben ik gestopt met het tellen van de L1 en L2 want die werden ontelbaar. Afgezien van het feit dat ik ongeveer elke pan, pot en bak in huis nodig had om ze te herbergen en dat ze zelfs tot in mijn bank toe kropen (ik heb hem wel weer kunnen vangen) waren het er gewoon te veel om te tellen.

Ik vond overigens ook een larf die op dat moment besloot van fase te wisselen:
Afbeelding

Ziehier het resultaat aan bakken substraat en larven:
Afbeelding Afbeelding

Ik vermoed dus dat er binnenkort wat op het forum komen te staan.
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Plaats reactie