hallo!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
viktor
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 17:56

hallo!

Bericht door viktor »

hallo!

Eindelijk een goed Nederlandstalig insectenforum gevonden!Even voorstellen, ik ben viktor,uit Antwerpen.ik zet geregeld gedroogde insecten op,heb een lange tijd geleden nog dicronorrhina micans gehad en zou nu graag terug wat levende kevers in huis willen.
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Welkom
viktor
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 17:56

Bericht door viktor »

Hier enkele foto's van waar ik me voornamelijk met bezig hou, de "à la Beâuchene" techniek. Waarbij alle delen uit elkaar worden gehaald en gemonteerd worden zodat je een soort "exploded view" krijgt.
Bijlagen
20120908171758.jpg
20120908171645.jpg
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Viktor,

Welkom op het forum. Gaaf zo'n foto van een "geëxplodeerde" kever. Je hebt nu toegang tot de rest van het forum en kan dus alle informatie vinden om weer met levende kevers te beginnen. Heel veel plezier.

Pim
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Bericht door tkpatric »

Welkom. Nog nooit gezien. Indrukwekkend! Waarschijnlijk prutswerkske om zoiets te doen.
Beauty lies in the eye of the beholder
andries
L2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:00

Bericht door andries »

welkom, en enorm leuk gemaakt!
-psg 195,270
-pachnoda marginata peregrina
-Archispirostreptus gigas
Gebruikersavatar
Sharon
Parend imago
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 15:38

Bericht door Sharon »

Super gemaakt en welkom op het forum :D
Kun je misschien wat info doorsturen over hoe je daar precies aan begint? Want zet namelijk zelf ook heel graag insecten op. Alleen doe ik het aan de hand van vazen, loupepotten en andere leuk uitziende decoratiestukken :P
Cyprolais aurata
Cyprolais hornimani
Pachnoda aemula
Pachnoda marginata peregrina
Brenda
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: di 04 sep 2012, 16:21

Bericht door Brenda »

Dat is erg mooi gedaan. Heb een tijdje terug ook wat mooie dingen gezien van iemand die insekten prepareerde en hier patroontjes mee maakje zoals je die wel ziet op een tafelkleed of behang.
Buchan
L2
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 18:44

Bericht door Buchan »

Gaaf hoor! Ik hou me liever bezig met het prepareren van kevers zonder dat die uit elkaar gespat lijken te zijn. Vinden mijn leerlingen al eng genoeg om te zien.
Ghanese miljoenpoot, Pachnoda Marginata Peregrina, Felis catus, Neocaridina sp. tiwarii, Pomacea diffusa, Anatome Helena,Mus domesticus, Oniscus asellus, Armadillium vulgare, Polydesmus angustus, Arion rufus, Cepaea nemoralis
Gebruikersavatar
keverfreak
Ei
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 04 mei 2011, 08:48

Bericht door keverfreak »

viktor schreef:hallo!

Eindelijk een goed Nederlandstalig insectenforum gevonden!Even voorstellen, ik ben viktor,uit Antwerpen.ik zet geregeld gedroogde insecten op,heb een lange tijd geleden nog dicronorrhina micans gehad en zou nu graag terug wat levende kevers in huis willen.
Beste Victor fascinerend en knap werk ook ik prepareer insekten , dit is uitzonderlijk werk en oogt meer naar kunst
Plaats reactie