Nieuw op dit forum

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Jaap
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 00:47

Nieuw op dit forum

Bericht door Jaap »

Hoi allen,

Door mijn speurtochten op het internet werd mijn interesse door dit keverforum gewekt. Jaren geleden ben ik ooit begonnen met het houden van wandelende takken. Die hobby breidde zich al gauw uit naar andere ongewervelden (miljoenpoten, bidsprinkhanen, kreeften). Toen ik in Nijmegen biologie ging studeren heb ik de insecten even gelaten voor wat ze waren maar ik ben sinds kort weer begonnen met een kweek van Acrophylla wuelfingi (een wandelende tak). Via een vriend van de studie kwam ik in aanraking met kevers. Ik ben er nog niet zeker van dat ik direct ga beginnen met een keverkweek, doch ik vind het zeer interessante dieren en lees en leer er graag meer over.

Groet, Jaap.
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Bericht door rhino »

Welkom :P
Geduld hebben is een schone zaak.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Jaap leuk dat je je hebt ingeschreven, welkom ! Voor je het weet heb je kevers in huis hoor... Dat is onontkoombaar ;-) maar dat heeft je vriend je waarschijnlijk ook al verteld... Kevers zijn ook veel minder tijdrovend qua verzorging dan wata's... Je hebt door je voorstel bericht nu ook toegang tot het gehele forum, veel plezier !
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Jaap, veel plezier met het forum. Ik kan je alvast zeggen dat er veel mensen die begonnen zijn met andere insecten vroeg of laat ook aan de kevers beginnen. Blijkbaar is het insectenwereldje niet zo groot en dan heb je er snel een nieuwe hobby bij gevonden.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
WinfriedVertommen
L1
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 11:08

Bericht door WinfriedVertommen »

Hallo Jaap,

Ik ben ook eerst begonnen met wata's en heb nu ook 2 keversoorten.
En ik studeer ook biologie! Dan wel in Leuven, echt zeer interessant vind ik het.

Mvg,
Win
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

Welkom Jaap
jordyvoogd
L1
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 14:54

Bericht door jordyvoogd »

welkom
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom
reptimike
L2
Berichten: 62
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 21:45

Bericht door reptimike »

wees welkom hier
Plaats reactie