Hallo, ik ben Jochem.

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Jdejong78
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 sep 2011, 22:52

Hallo, ik ben Jochem.

Bericht door Jdejong78 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jochem. Ik ben 33 jaar en woonachtig in Maarssen.

Reeds mijn hele leven heb ik interesse in "afwijkende" fauna en flora. Mijn eerste liefde is de herpetologie, ofwel reptielen. Momenteel heb ik het geluk te mogen zorgen voor twee griekse landschildpadden, twee roodwangsierschildpadden, één geelbuik-, en één geelwangsierschildpad. Verder heb ik nog drie baardagamen en heeft mijn vriendin nog twee paartjes cavia's.

In het verleden heb ik ook met veel plezier amfibieën gehouden, zowel kikkers/padden als salamanders. Ook heb ik in mijn jongere jaren wel eens in het wild gevangen rupsen opgekweekt totdat zij verpopte en er een jaar later prachtige vlinders tevoorschijn kwamen. Verder heb ik jaren lang aquaria gehad. Tropisch, en koudwater. Deze koudwateraquaria (door mij 'natuurlijke sloot' genoemd) waren bezet met flora en fauna uit onze eigen Nederlandse sloten, zoals waterpest, eendekroos, kikkerbeet, dikkopjes, stekelbaarsjes, vlokreeftjes, waterpissebedden, zwanemossels, salamanderlarven, Amerikaanse rivierkreeftjes, waterroofkevers, waterwantsen, libellelarven en macrofauna zoals watervlooien, cyclopsen, zoetwaterpoliepen, etc., etc.
Vooral libellelarven waren erg spannend en hun jacht stond garant voor urenlange observatie. Dit was voor mij de introductie in de entomologie en sindsdien heb ik altijd fascinatie gehouden voor insecten en hun habitat.

Onlangs ben ik op internet verscheidene preparateurs tegengekomen en heb hier diverse vlinder-/ en insectenpreparaten aangeschaft. Hierdoor leefde bij mij een oude wens weer op, namelijk het houden van levende kevers en/of vlinders.

Hierbij besluit ik mijn introductie en hoop dat ik nog veel plezier mag beleven aan dit forum. Ben zeer benieuwd naar wat ik hier allemaal mag lezen en leren !

Groetjes,

Jochem.
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

welkom jochem

leuke hobby heb je. Veel plezier op dit forum.
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
indiaantje
L2
Berichten: 93
Lid geworden op: za 30 jul 2011, 14:31

Bericht door indiaantje »

welkom
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Jochem, ik heb ook een hele tijd slootaquariums gehad. Echt geweldig mooi! Ik had zwanenmossels, watertorren, staafwantsen, kikkervisjes, modderkruipers, zoetwatersponzen, etc. etc.

Helaas is deze hobby bijna in Nederland uitgestorven, erg jammer want het is geweldig educatief. Een andere hobbyist die ik ken met slootaqarium is http://www.waterwereld.nu

Ik heb je trouwens toegang tot de rest van het forum gegeven, enjoy!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
reptimike
L2
Berichten: 62
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 21:45

Bericht door reptimike »

welkom hier
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Welkom, heb je toevallig ook Triops?
Jdejong78
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 sep 2011, 22:52

Bericht door Jdejong78 »

Helaas, ik heb geen Triops.

Wellicht heb je wat aan deze link:

http://www.waterwezens.nl/node/21


Groeten,

Jochem.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Hallo Jochem en welkom op het forum ! Ha ha zo te zien heb je al een partner in sloot aquarium crime gevonden ;) Ik wens je hier veel plezier !
Plaats reactie