Keverstraat, verlichting

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
erwin&sonja
L3
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:09

Keverstraat, verlichting

Bericht door erwin&sonja »

heb 2 kever straat terrariums laten maken op maat,met verluchtingsstrook boven achteraan
ze zijn eindelijk thuis geraakt :bravo:
deze zijn 80 x 30 x 40,verdeeld in 4 comaptimenten( van elk 19breed x30 hoog x40 diep(met 14 cm rand,zodat er veel bodem in kan)

het was mijn bedoeling deze met TL verlichting te verlichten langs de achterkant(op de muur gemonteerd,niet aan het terrarium)
zou het raadzaam zijn om ook een kleine lamp IN ieder terrarium te monteren (E14 fitting)voor stralingswarmte?)of is dit niet nodig

de terrariums komen in de baardagaam kweekruimte te staan,waar er een temperatuur schommeling is van nachts minimum 18°,en overdag oplopend tot 37°

deze terrarium(tjes)zouden voor de kevers zijn (die nog gezocht moeten worden :mehehe: )
(wil eerst een draaiend onderkomen hebben VOOR er meer kevers komen)
voor de larven komen er andere oplossingen(,iets van kast met schuif bakjes)

is een programeerbaar beneveling systeem een aan of afrader??

alle (goede) raad is welkom,daar we het in een keer goed hebben met onze huisvesting

dank bij voorbaat
erwin&sonja
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Als de temperatuur zo hoog op kan lopen zou ik zeker geen warmtelamp erin plaatsen ! Sproeisysteem zou ik niet doen. Het juiste moment van sproeien kun je het beste zelf beoordelen en zo gek vaak hoeft dat niet. Persoonlijk had ik de bakjes groter gemaakt zeker omdat je nog niet weet wat je erin wilt houden.
erwin&sonja
L3
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:09

Bericht door erwin&sonja »

bedankt voor het snelle antwoord,daar kan ik mee verder

had ze ook groter gewild de terrariums,maar zo dat het overal is denk ik ,plaatsgebrek

wat ik wel weet is dat het geen grotere soorten zullen zijn(daarvoor wil ik eerst veeeeel meer ervaring opdoen)
en dat het soorten moeten zijn die onder de beginnerskevers vallen,dus relatief makkelijk houdbaar

onze doelstelling is simpel
wij houden kevers omdat we de larven nodig hebben in onze hoofthobby,de baardagaam,en een goede oogst opleveren
hebben een paar show terrariums waar we zeer graag mooie kevers in zien,maar deze zijn redelijk groot,dus moeten er redelijk wat in om mooi te zijn
hierin kunnen de kevers ook afleggen

zouden zeer graag uitbouwen tot 4 of 5 verschillende groepen van ongeveer een 40 a 50 kevers steeds in de terrariums(60X50X75)
Plaats reactie