Project achterwand

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Space Beatle
L2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 15:00

Bericht door Space Beatle »

Nu ga ik het middengedeelte erop plakken, probeer eerst even uit of de lijm er niet doorheen smelt. Dit doe je op een afval stukje. Veel synthetische lijmsoorten gaan een reactie aan met piepschuim. Deze plak ik er op. En steek een 3tal tandenstokers er in zodat hij goed op zijn plaats blijft zitten. Het zijn kleine die ik er zo ver in duw dat ze verdwijnen.
Bijlagen
image.jpg
Space Beatle
L2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 15:00

Bericht door Space Beatle »

Nu komt get gedeelte met tegellijm, had ongeveer 1kilo poeder nodig. Dit is de1ste laag. Elke laag is ongeveer 1kilo. Hier maak je een papje van met water. Persoonlijk maak ik hem dunner dan op het pak staat, maar dikker dan verf.
Bijlagen
image.jpg
Space Beatle
L2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 15:00

Bericht door Space Beatle »

Dit moet echt een goede 24uur drogen voor je de volgende laag aan kan brengen.
Hier een foto naar ongeveer 12 uur drogen, en je ziet nog donkere plekken.
Bijlagen
image.jpg
Laatst gewijzigd door Space Beatle op do 14 mei 2015, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ziet er goed uit ! Vraagje, de donkere kleur is enkel van de tegellijm ? Nog geen verf aan te pas gekomen dus ?
Space Beatle
L2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 15:00

Bericht door Space Beatle »

Dit is alleen tegellijm, donkergrijs als het nat is. En word nu het droogt lichter. 1ste laag

Dit wil ik nog een keer doen ,2de laag. Sommige mengen hier een donkere verf doorheen. En andere verven het na de 2de laag. Het zal persoonlijke keuze zijn, denk niet dat het verschil maakt in de uitkomst.

zelf ga ik geen verf door de tegellijm mengen, maar verf als de 2de laag tegellijm droog is.
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Wauw dat gaat snel ,ben erg benieuwd naar het eindresultaat :D
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Tom nook
Ei
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 08 nov 2015, 21:50

Bericht door Tom nook »

Ziet er mooi uit. Hoe is het eind resultaat geworden? :D

Tom
Space Beatle
L2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 15:00

Bericht door Space Beatle »

Het heeft even geduurd. Maar gister eindelijk carpetlak gehaald en een klein zakje speelsand.

De pachnoda marginata peregrina stuk of 200 die uit het aquarium kwamen hebben een nieuw en kleiner onderkomen.
Volgens mij zijn het er nu nog maar 30, maar denk dat er veel larfjes inzitten. Mits de populatie niet snel groeit.....

Heb ik de mecynorhina torquara ugandensis die nu gaan verpoppen. Zo heb ik nog zeker een maandje om het rustig af te maken. En dan wordt dat hun nieuwe onderkomen.

Ben van plan het 2 keer te lakken nu. En als de lak nog nat is van de 2de keer lakken gooi ik er speelsand tegen aan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Wel foto uploaden he ! ;)
Suzanne
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 16:48

Bericht door Suzanne »

Netjes.. ben reuze benieuwd naar het eind resultaat

Keep up the good work
https://www.facebook.com/hoelagirl
Plaats reactie