Aquarium ombouwen

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Aquarium ombouwen

Bericht door Arnwald »

Ik wil met kevers beginnen. ik heb nog een heel groot aquarium staan. Kan ik dat gebruiken, waar moet ik opletten bij het ombouwen?
MatthijsB
L3
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 15:44

Bericht door MatthijsB »

Een aquarium kan je zeker gebruiken, het werkt veel praktischer!
De meeste mensen gebruiken ook i.p.v een terrarium een aquarium omdat bij de meeste terraria het deurtje te laag zit en er daarom geen genoeg substraat in kan wat de kevers juist hard nodig hebben.
De hoogte van je aquarium is wel belangrijk.
Het ligt er natuurlijk wel aan welke soort kevers je van plan bent om te houden, omdat sommige soorten een hogere hoeveelheid substraat nodig hebben, en je dus ook een hoger aquarium nodig hebt.
Ik heb nu zelf ook een aquarium in gebruik voor de kevers, de bak is 40x26x30 ( LxBxH. )
Zelf had ik vroeger ook een terrarium maar de ruitjes van het terrarium lieten maar 8 centimeter substraat toe...
Dus toen ben ik overgegaan op een aquarium en dat werkt veel fijner als je bijv. nakweek hebt, dat je dan de grond er makkelijker uit krijgt om op zoek te gaan naar larven.
Natuurlijk moet je ook een deksel op je aquarium plaatsen omdat de volwassen kevers kunnen vliegen.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Een aquarium is prima geschikt hoor :-) Hou alleen de vochtigheid van je substraat in de gaten aangezien er vaak veel open beluchting is aan de bovenkant.
michel74
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 00:01

Bericht door michel74 »

even een stukje metalen horrengaas (te koop bij de doe het zelfzaak) in een houten frame zetten voor bovenop het aquarium en de kevers kunnen niet ontsnappen en je ventilatie is ook geregeld
Pachnoda sinuata
Plaats reactie