Takken in het terra???

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Takken in het terra???

Bericht door Petra »

Ik vraag me af hoe je het tegen kan gaan dat de kevers op de rug geraken (en uiteindelijk overlijden).

Ik heb zelf een boel takken op de bodem liggen,
maar toch werkt dit niet afdoende en projecteer ik mn eigen gevoel op de kevers,
want ik vind het zielig als ze op de rug raken en ik ben dus weleens te laat geweest en was mn keefje dood :(

Tevens denk ik, teveel takken maken de bak weer een enorm doolhof en redelijk chaotisch om naar te kijken.
Uiteraard gaat het belang van mn beestjes voor alles, en dus heb ik voldoende takken.
Maar ook daarbij weer wat twijfel, ik heb nu takken uit het bos, maar deze gaan schimmelen ter zijner tijd,
zal ik die dan met regelmaat verversen (en zullen de beestjes die in de tak leven dan niet mn kevers "ongezond" maken) of is het beter om kurk, schors en van die witte takken bij de reptielenwinkel te kopen???

Nou, dat was het weer qua vragen hoor :mrgreen:
Je eigen gras is groener dan je denkt
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ruwe bladeren aan het bodemoppervlak werken ook redelijk goed.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de kever op zijn rug terechtkomt.

Mvg,
Tom
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3117
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Ik gebruik ook bosgrond met bladeren er in en dat werkt prima. Daarvoor had ik pure aarde en wat stukjes schors erop, maar dat werkte niet zo goed. Op aarde alleen kunnen ze zich niet omdraaien.
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Ok, gaan we gewoon meer blad toevoegen straks als ze uit de cocon gekomen zijn :mrgreen:
Je eigen gras is groener dan je denkt
Plaats reactie